青字左边三点水

画手,写手,剪刀手。
骨科狂魔。

圣子与殉道者。

我在人群中看到了你的光,

爱与赤诚便占据了我的双眼,


而如今它们就像满溢的水

从我的胸口奔向你的眼眶。


战火与硝烟如这黑夜漫长,

你背后却升起天空的巨眼。


晨星为你衔来金色的橄榄,

信徒们前来亲吻你的手背。


人们把你当做救世主朝拜,

你的心却流下钴蓝的眼泪。


你的世界曾有过我的身影。

所以请不要因失去我而悲痛,


你将成为他人的永夏与太阳,

而我的心会和你一起,

获得永生。





Saint and Martyr.



When I saw your light in the crowds,

My world was dominated by affection and devotion.


And now, they have merged into a river,

Like floods running out my chest, overflowing your eyes with tears


Flame and speck were burning the night,

with the eye of sky rising behind you


Crius anointed you with olive and gold.

The Disciples followed your trace, gazed upon your soul.


You who is worshiped by all, became the redeemer.

Yet your heart was bathed with a silent whimper.


Even though I walked through the darkest valley,

I fear no evil, for you are with me; 

so please do not weep for our parting. 


Like the eternal summer, you shall dwell among us.

And my heart will stay with you, 

until the end.



--------------

之前画的马赛十四行诗的原文,是我自己为这两个人写的一首(格式完全不严谨)的十四行诗。因为最初是用中文写的,所以翻译成英文时做了意象和表达方式的改动,倒数第二段引用了圣歌Psalm 23:4的原文。

谢谢你的喜欢。

评论(3)
热度(231)
  1. 共3人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© 青字左边三点水 | Powered by LOFTER